Hus, hem & bil -
Sak­försäkringar

Betalar du för mycket för dina sakförsäkringar? Läs mer om de produkter vi erbjuder och vårt särskilt framförhandlade erbjudande till medlemmar i Polisförbundet.

Ska du ut och resa? Läs mer om reseförsäkringar

Polisförbundet Försäkrings­ erbjudande kring sakförsäkringar

Polisförbundet samarbetar med Dina Försäkringar. Förutom att de erbjuder dig som medlem konkurrenskraftiga priser så har de, för tredje året i rad, vunnit utmärkelsen ”nöjdast kunder inom privatförsäkring” av Svenskt Kvalitetsindex.

Vi vet att konkurrenskraftiga priser och en hög servicenivå är viktigt för våra medlemmar. Vi är därför glada över, att tillsammans med Dina Försäkringar, kunna erbjuda både befintliga och nya kunder:

• Prisgaranti: minst 10 % lägre premie än vad du har idag
  • Villkorsgaranti
  • Mycket brett produktutbud

Är du försäkrad genom Dina Försäkringar sedan tidigare? Kontakta oss för att ta del av Polisförbundets framförhandlade rabatt!

Kontakta Polisförbundet Försäkring för mer information eller offert:
Telefon: 08-676 97 00, välj tonval 2
E-post: forsakringar@polis­forbundet.se

Bilförsäkring

Vi erbjuder trafikförsäkring som är obligatorisk för fordon i trafik enligt svensk  lag. Utöver trafikförsäkring kan du även välja mellan halvförsäkring och helförsäkring som täcker allt från stöld till vagnskada och brand. Försäkringen gäller för förare och passagerare i fordonet och därutöver omfattar även trafikförsäkringen skada på tredje man.

• Trafikförsäkring: Skador på annans egendom samt person­skador.
  • Halvförsäkring: Trafikförsäkring inklusive brand, glas, stöld, räddning, rättskydd, maskin, allrisk samt krisförsäkring.
  • Helförsäkring: Halvförsäkring inklusive vagnskada.
  • Vi erbjuder dessutom en rad tilläggsförsäkringar att komplettera din bilförsäkring med, såsom djurkollision, hyrbilsförsäkring och assistans.

Hemförsäkring

Med en hemförsäkring skyddas du, din familj och sakerna ni äger. Försäkringen innehåller bland annat en reseförsäkring, överfallsskydd, en ansvarsförsäkring om du skulle bli skadeståndsskyldig och en  rättsskyddsförsäkring om du skulle hamna i en tvist. Oavsett om du bor i en hyres- eller bostadsrätt har vi en försäkring anpassad efter dina behov.

Villahemförsäkring

Villahem är hemförsäkringen för dig som äger ett hus. Försäkringen gäller för dig, din familj och omfattar huset, tomten och sakerna ni äger. Försäkringen innehåller bland annat en reseförsäkring, överfallsskydd, en ansvarsförsäkring om du skulle bli skadeståndsskyldig och en rättsskyddsförsäkring om du skulle
hamna i en tvist.

Fritidshusförsäkring

En försäkring för dig som äger ett fritidshus och som skyddar ditt andra hem mot de vanligaste skadorna. Försäkringen omfattar dig och dina  familjemedlemmar och gäller för huset, tomten och de saker ni äger och förvarar i huset. Försäkringen innehåller även en ansvarsförsäkring om du som fastighetsägare skulle bli skadeståndsskyldig och en rättsskyddsförsäkring om du skulle hamna i en tvist som rör fastigheten. Fritidshusförsäkringen kan även kompletteras med ett antal tillägg:

• Allrisk byggnad och tomtmark
  • Småbåt
  • Bostadsrätt
  • Uthyrning

Djurförsäkring

Vi kan nu erbjuda djurförsäkringar för din familjs fyrbenta familjemedlemmar.

Det finns möjlighet att teckna försäkring för hund, katt och häst som även kan kompletteras med ett antal tillägg efter behov.

• Hund: Livförsäkring, veterinärvårdsförsäkring samt tilläggsförsäkringarna kennelförsäkring och tandvårdsförsäkring.
  • Katt: Livförsäkring, veterinärvårdsförsäkring samt tilläggsförsäkringarna katteriförsäkring och tandvårdsförsäkring.
  • Häst: Möjlighet att välja hel eller begränsad liv- och veterinärvårdsförsäkring samt tilläggsförsäkringarna tandvårdsförsäkring och foster- och fölförsäkring.

Övriga försäkringar

• Släpvagn